"Green beauty" vlasový kondicionér

 Dlouho jsem používala tuhý kondicionér na vlasy, protože mi na moje krátké vyhovoval a navíc se člověk nemusí starat o konzervaci, protože se jedná o produkt z tuků a olejů spojených emulgačním voskem nebo vosky. Recept určitě někdy přidám. Jenže v corona době jsem úplně nestíhala pravidelně navštěvovat kadeřnici a vlasy porostly a nějak mi aplikace tuhého kondicionéru přestala vyhovovat:-( Ještě mě nakopla mamka, že by potřebovala taky, tak jsem se na to vrhla. Navíc jsem nakoupila nějaké nové suroviny, tak jsem je mohla provětrat:-))

 

Recept jsem si sestavila sama, jen poměr emulgátoru a lipidní složky jsem odkoukala zde

 Fáze A:
7% BTMS
4% Bambucké máslo
5% Hemiskvalan
 
 Fáze B:
63% demi voda
2% PCA sodium
 
 Fáze C: do studené emulze pod 40°C
2% Lysolecithine
2% Ovesný olej (info a nákup zde)
1% D-panthenol
5% Botanická antibakteriální směs (info a nákup zde)
2% Vlasový zářivý komplex (info a nákup zde)
5% K-oleo (info a nákup zde)
1% Senzicare konzervant
1% EO nebo VO:-))

Postup je klasická emulgace. Fáze A a B ve vou miskách zahřejeme ve vodní lázni na cca 75-80°, poté nalijeme B do A a mícháme (já Blendií, ale jde to i ručně..). Jak emulze vychládne pod 40° přidáme suroviny z Fáze C, doladíme pH a hotovo!!!

pH vyšlo 5-5,5. Přidala jsem 5kp kys. mléčné na 200g a kleslo na 4,5-5


 

 Když si přečtete info z odkazů u aktiv, které jsem použila, bude Vám jasné, proč jsem je použila:-)) Jinak PCA sodium je skvělá hydratační látka, která ve vlasových přípravcích eliminuje "létající" vlasy:-) Hemiskvalan má super průnik, takže to je bez debat, že tam musel být:-) A lysolecithine jsem použila proto, že ho mám doma a proto, že při kyselém pH mají fosfolipidy kondiconační účinek (zdroj  zde). Pokud lysolecithine nemáte, nevadí vynechejte, a navyšte oleje:-))

Konzistence se tvářila, že bude těkutější, ale nakonec to krásně dohoustlo. Do tub jsem plnila stříkačkou "žanetou". Za dva dny, když jsem ho použila na vlasy už byl hustý jako maska na vlasy. A vlasy po něm parádní. Uvidím, jak se osvědčí časem:-)

 Mějte se krásně a budu ráda, když mi napíšete, jaké vy máte oblíbené suroviny pro péči o vlasy;-)

 




Komentáře

  1. Jani, tak to vypadá skvěle. Určitě zkusím. Jen pár ingrediencí nemám, tak zkusím zase experimentovat i já.. Líbí se mi, jak to máte hezky popsané a vysvětlené, že to pochopí každý trolík😉. Na vlasy používám lopuch, který je podporu růstu a přesličku, která je
    výborná na pružnost vlasů. Vybírám takové ingredience, které v tu chvíli potřebuji mít v produktu.Takze pokaždé jiné😁Mějte se hezky Iva Š.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivo, (můžeme si tykat???;-) lopuch a přeslička jsou super já je používám na zábaly (neutrál henna, amla, shikakai a další co zrovna vlasy potřebují), aby prostě byli dýl na vlasech a ne jen šup šup umýt. Ten recept není ani o tom ho 100% dodržet, ale odpichnout se dál:-) původní recept co je v odkazu jsem taky nedodržela:+) jen jsem si z něj vzala poměr emulgatoru a tuků a hotovo, zbytek jsem si nakombinovala sama:-))

      Vymazat
  2. Jani, jooo klidně můžeme si tykat😁. Chtěla jsem zkusit ten tvůj kondicionér, ale...opakovane jsem zkusila jít opět na TEGO AMID 18,ktere se mi vždy srazilo😢 Hlodal mě dlouho v hlave😁. Tak jsem to prubla znova bez vzorce bez ničeho, tak uvidíme zítra co z toho bude. Když bude v pořádku tak prubnu ten tvůj. Já zkoušela teda rozcesavac bez oplachu.Tak pak pisnu, jak to dopadlo😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aha to je zajímavé já s tego mám taky normálně ho přidávám též do kondicionéru ale říkala jsem si že udělám výjimku a hlavně a ním chci pak dělat i leave-in sprej (teď bezoplach) a nikdy se mi a ním nic nestalo. To že vyžaduje hodně okyselit vodu ještě před emulgaci to asi víš, že? Já dělala bezoplachu několik ataky vždy bez problémů. Tak přeju at ti tentokrat vyjde;+)

      Vymazat
    2. Jani, noo abych pravdu řekla tak jsem dříve asi okyselovala potom asi.. už si přesně nevybavuji,je to dlouho. Ale každopádně tedka jsem dala kyselinu tedka a v pohodě... Jen se mi zdá že musím protřepat před použitim. Vypadá jak dvoufazovka, ale není😁Klidně ofotim... Musím se popidit po nějaké základní recepture na TEGO. Jinak když mě to nebude bavit, tak mám v zásobě pšeničný quat a to půjde i určitě bez emulgatoru.Jen hydroláty a dobroty, jen na to vlítnout a odzkoušet to😊

      Vymazat
    3. https://www.olionatura.de/kosmetikrohstoffe/emulgatoren/tego-amid-s-18 pocti si;-))

      Vymazat
    4. Janičko, děkuji za odkaz, ale je nefunkční. Najela jsem na Olionaturu a něco o Tegu našla. Tak uvidíme zda to bude stačit. Jinak budu žhavit zprávicky🤣

      Vymazat
    5. Ano napřímí nefunguje ale když zkopirujes a vložka do řádku pro web adresu najde ti to, ale našla jsi i tak bez odkazu;-)

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky