Krém na ruce s emulgátorem GSC

 Zdravím všechny, leží někomu doma GSC emulgátor, tak jako mě? Nějak mi došel můj oblíbený Emulsan. Tak jsem udělala inventuru ve skladu emulgátorů:-) protože jsem potřebovala množství emulgátoru na 600g krému. No a "divoké eso" padlo na GSC. Nějak u mě zapadl, protože nikdy neposkytoval moc bohaté textury a já chtěla "krém do kelímku" a ne lehký polotekutý krém/mléko. Tak jsem začala googlit, něco si o něm přečetla a sestavila recept. Info, kde jsem čerpala zde, zdezde.😁

Prve proběhla generálka s 50g, kdyby se něco nepovedlo, ať nemusím vyhazovat 600g surovin. Oba recepty dopadly na jedničku i když pokaždé jsem dávala jiné aktiva. Zde generálkový pokus:

 
Fáze A:
4% GSC palm oil free
3% myrikový vosk
1% cetyl alkohol
5% kakaové máslo
5% kokosový olej
8% meruňkový olej
8% avokádový olej
6% ricinový olej
 
Fáze B: 
52% demi voda
0,3% xanthan guma
1,7% pentylen glykol green (smíchala jsem si bokem a pak mixla do zahřáte vodní fáze ještě před emulgací. Bála jsem se, aby se to pak nerozjíždělo, což se mi už dřív stalo. Hlavně když jsem ho přidávala do chladné fáze, pak jsem zjistila, že se má zahřívat a prý i jeho množství může způsobovat nestabilitu emulzí. No každopadně asi záleží na více faktorech, někomu krémy s ním drží, někomu ne.)
 
Fáze C: pod 40°C
5% cleomilk
1% cosgard
pH vyšlo krásně 5-5,5

 

 
 
Krém je sice hned po natření dosti mastný, ale za minutku se vstřebá a zanechává příjemný ochranný film. 

Zde variace, kterou sem pak vyráběla v množství 600g.
Fáze A:
4% GSC
2% myrikový vosk 
1% včelí vosk
1% cetyl alkohol
5% kakaové máslo
5% kokosový olej
8% moringový olej RAF
8% avokádový olej
6% ricinový olej
 
Fáze B:
54,4% demi voda
0,1% allantoin
 
0,3% xanthan guma
1,7% glycerin (smíchat spolu bokem, přidávám do teplé fáze po cca 2min emulgace, pak ještě 2min emulguju)
 
Fáze C: pod 40°C
2% D- panthenol
1% cosgard(senzicare)
0,5% copaiba balzám (více info a kde kupuji zde )
 
pH vyšlo kolem 4, přidáním  cca 30kp 10% roztoku L-argininu na 200g bylo pH 5-5,5
 
Foto nemám, protože konzistence vyšla velmi podobná jako u předchozí verze. A popravdě byl to rachot dělat najednou 600g krému, tak jsem nestíhala fotit:-))
 
 
Snad Vás krém bude inspirovat, pokud Vám doma tento emulgátor také leží:-))
 
Mějte se krásně a pohodově. 😉
 

Komentáře

Oblíbené příspěvky