"Zlatý" pleťový krém

 

 


Jelikož jsem potřebovala vyrobit pleťový krém a po všech těch krémech na ruce a nohy mi doma nezbyl žádný vhodný emulgátor, sáhla jsem po zbytečku Plantasens HE20 (koupila jsem zde).

 Leží mi už doma celkem dlouho a nějak mi nepřišel tak úžasný, ale teď když jsem musela vsadit na jistotu, že vznikne krém bez lepivého efektu, tak jsem se jala velmi pilně studovat na blogu Skinchakra (připravte se na to bude toho hodně, ale jestli to přečtete, tak mi dáte za pravdu, že tento emulgátor je jedna velká výzva a užasný poklad).

1. https://skinchakra.eu/blog/archives/383-Plantasens-HE20-and-formulation-tips.html

2. https://skinchakra.eu/blog/archives/412-Hot-cold-cold-process-how-to-protect-your-plant-material-during-emulsification.html

3. https://skinchakra.eu/blog/archives/448-How-to-improve-the-texture-of-your-emulsions.html 

4. https://skinchakra.eu/blog/archives/455-One-emulsifier-and-1001-textures.html

5. https://skinchakra.eu/blog/archives/465-How-to-work-with-Plantasens-HE20-a-cosmetic-formulation-students-diary.html 

6.  https://skinchakra.eu/blog/archives/466-How-to-work-with-Plantasens-HE20-a-cosmetic-formulation-students-diary-Part-II.html

7. https://skinchakra.eu/blog/archives/483-Back-to-basics-How-to-make-a-KISS-emulsion-with-Plantasens-HE20.html

8. https://skinchakra.eu/blog/archives/487-Back-to-basics-How-to-make-a-KISS-emulsion-with-Plantasens-HE20-Part-II.html 

9. https://skinchakra.eu/blog/archives/532-Texture-you-can-not-forget-an-emulsion-with-Plantasens-HE20-Guest-post.html 

Už jen z toho množství článků, Vám musí být jasné, že to je bomba, ale taky může pěkně zavařit:-)) Mě se sním tedy vždy všechno povedlo, i když jsem tyto články nečetla, ale po jejich přečtení se mi teda rozšířily obzory. 

 Já zvolila nakonec postup "one pot" v kombinaci s "hot-cold-cold proces" díky Janě Bilecové z fb skupiny Nature Store, která mi věnovala čas a ve zprávách se mnou komunikovala nejasnosti. 

Recept:

Fáze A: kádinka do vodní lázně zahřát na 70-75°C míchat ručně skleněnou tyčinkou, vznikne bílá "emulze". Že je vše ok poznáte, když si trochu kápnete na ruku a rozetřete, že tam nejsou zádné zrníčka.
5% plantasens HE 20
40% demi voda
10% Caprylis
 
Fáze B: vše si předem připravit do kádinky (měli by mít pokojovou teplotu), po troškách přidávat k A, Stále jsem míchala ručně skleněnou tyčinkou.
10% caprylis
6% moringový olej RAF
5% ovesný olej
3% švestkový olej
1% rakytník CO2
1% Vit E
 
Fáze C: Vše předem smíchat v kádince, po trochách přimíchávat k A+B:-) stále ručně tyčinkou
29,5% hydrolat geránium bourbon
10% HA gel (mám v lednici předem připravený 1% gel ze 3 typů HA v demi vodě s 5% pentylen gg)
5% koloidní zlato
 
Bokem si připravit želírovač s glycerinem, vmíchat do emulze a poté jsem cca 4 min emulgovala Blendií
0,3% solagum
2,7% glycerin
 
Fáze D:
1% senzicare/cosgard
nastavit pH
0,5% EO nevo VO (popravdě já nakonec nedala, protože krásně voněl švetskovým olejem:-))
 

 Vznikl lehký pleťový krém, ktérý se rychle vstřebává, ale dostatečně hydratuje i vyživuje pleť. Aspoň tak působí na mé pleti. Vhodné do airless obalu nebo s dávkovačem:-) 

Mějte se hezky a přeji klidný a pohodový adventní čas:-))

Komentáře

  1. Jani co mi to děláš, copak to zase jee.. To neznám one pot a to druhé s tou kombinací...to asi budu muset pročíst nebo otravovat. S planthasem dělám kremík a super.. Jen jsem ho trošku poupravila ingredience a nemohu si ho vynachválit... Před tím měl tendenci se trochu oddělovat. Tedka hlídám teplotu😊... Ale stejně budu zkoušet, jen když vyrábís 10 varek najednou a nepovede se, tak je mi líto vyhodit... Ten blog co jsi 9 něm psala je zajímavý, jen některý stránky mi mobil nepřelozi tak jsem v pasti😢. Zkusím ty tvoje odkazy, třeba se to umoudri a bude vše ok. Jinak půjdu pro rady k tobe🤣.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivuško, no já když ho koupila tak jsem s ním dělala klasicky a vše v pohodě:-) jen jednou jsem dělala experimenty a rozjelo se to;-) no ale zbylo mi posledních 5g tak jsem musela udělat studijní přípravu...no doufám že vydrzi protože fakt vyšel ridsi ale dala jsem si bokem abych věděla protože jsem hodila do airless lahvičky...no super těšíš to vytunila...no u plantasens jsem pochopila že je důležité řádně roztopit aby tam nebyli ty zrníčka je to v tom jednom článku. No já anglicky čtenému rozumím:-) ale kdybys potřebovala napiš idozpravy a probereme to😘 one pot je vlastně proces kdy dáš lipidy i vodní složku do jedné nádoby zahřívat (to umí i Emulsan proto ho miluju:-)) a tento je i úžasný že umí hot-cold . Část zahrát a zbytek pridáváš za studena, to je taky super, proto ho určitě ještě koupím

      Vymazat
  2. Náhodou jsem teď ve skupince na FB u Míši Suché objevila odkaz na Váš blog 🙂🙂 a vidím zde třeba i komunikaci od Ivči Š. ♡♡ ..... ráda nějaké recepty vyzkouším 🙂 ...také jsem na FB dala spoustu receptů,ale v létě mě někdo naboural profil a tak vše bohužel zmizelo.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky