Pleťový cold cream

 Tento krém dělám už několik let, původně vznikl jako tělový krém na zimu pro syna Tomáše, když jsme bojovali s ekzémem. Nyní jsem přeformulovala aktivní látky, aby byl cílený více na pleť 40+ (na přání:-))

Recept:

Fáze A
6% montanov 68 (koupíte zde )
5% ricinový olej
5% moringový olej RAF (koupíte zde )
9% meruňkový olej
7% bambucké máslo
2% lanolin alkohol (koupíte zde )
1% myrikový vosk (koupíte zde )

Fáze B
27,8% Demi voda
20% Geranium bourbon hydrolát (mám odsud )

Fáze C - glycerin+ natrosol s PCA sodium jsem smíchala bokem zvlášť a dala hned do teplé fáze po odstavení z vodní lázně, Tonku jsem přidávala do 50° teplé fáze
0,2% Natrosol
2% Glycerin
2% PCA sodium
5% Tonka extrakt (měla jsem odsud )

Fáze D (do vychládlé)
5% BIO Koloidní zlato (info a nákup zde )
1% Vit E
1% konzervant Rokonsal  (koupila jsem zde )
1% pufr (před přidáním pH 5-5,5)
30kp L-arginin
 
Postup klasická emulgace - dvě misky do vodní lázně, zahřát na cca 75°. B poté nalít do A a vysokými otáčkami 4 min mixovat (nejlépe emulgačním nástavcem, Montanov 68 je na to vyloženě dělaný a vytváří pevné krémové textury - více info. Poté už ručně metličkou.
 
Trochu jsem si to zkomplikovala přidáním pufru, který má za úkol chemickou stabilizaci pH emulze, tzn. že v průběhu času by se nemělo pH měnit a nehrozí tedy selhání konzervantu (zde použitý má účinnost 5-5,4). Obecně se pufru dává více, ale v nějaké diskuzi na fb jsem vyčetla, že stačí i 1% a jako bonus je i jakýsi hydratační účinek. Před jeho přidáním bylo pH celkem ok, ale bohužel po jeho přidání byla emulze na pH 4, proto jsem musela doladit roztokem L-argininu (k sehnání zde). Nakonec vše dobře dopadlo:-))



Mějte se hezky a napište mi jakou péči o pleť máte rády v zimě. 😉

Komentáře

Oblíbené příspěvky