BB - krém

 Na tento recept jsem náležitě pyšná. Pilovala jsem ho asi 2 roky, možná i víc a nakonec zakotvila na této verzi. Snese samozřejmě různé obměny v závislosti na požadavcích pleti. Zkoušela jsem ho s různými emulgárory, ale vždy se po čase začal oddělovat, což není úplně ok. S emulgátorem Montanov L (v popisu má přímo použití do BB-krému a make-upů) je stabilní.

Recept:
 
Fáze A: Až se tuhé lipidy rozpustí přisypu do ní pigmentovou směs a další sypké složky
4% Montanov L (koupíte zde)
2% cetyl alkohol
5% sal máslo (koupila jsem zde) (lze dát i bambucké)
6% caprylis
3% ricinový olej
 
6% pigmentové směsi z celkové směsi (5 g OZ, 12 g OT, 1,5 g ŽL. Ox., 1 g HN. Ox.)
1% boron nitrid (koupíte zde)
1% silicia micro (mám odsud, ale koupíte i zde. Zde koupíte podobnou, ale má jiné INCI)
1% lauroyl lysine (koupíte zde)
0,5% béžovo-meruňková mica (mám tuto)
 
Fáze B: Pullulan si bokem smícháme s glycerinem a vodou a necháme 10min nabobtnat (já nechávám i 30min, protože se mi už hodněkrát stalo, že pak se na pleti žmolkoval:-( pak promixuju a přiliju zbytek vodní složky a dám ohřívat do vodní lázně spolu s miskou s fází A. Před emulgací opět mixnu vodní fázi)
53,8% "Voda" (z toho 20% demi voda a 33,8%  geranium bourbon hydrolat)
0,2% aloe vera pudr (koupíte zde)
2% glycerinu
0,5% pullulan (info a nákup zde )
Je třeba upravit pH před emulgací na 5-5,5.

Fáze C
10% 3v1 HA gel (dělala jsem večer předem, a nechala nabobtnat přes noc v lednici: 1% HA dávála jsem 3 typy (vysoko-, nízko-, oligo- molekulární koupíte zde) 5% pentylen glycol green, 94% demi voda)
2% panthenol
1% vit E
1% cosgard 
 
Postup je klasický, dvě misky s A a B zahříváme ve vodní lázni. Pikantnosti jsem popsala přímo v receptu, protože to tak mám poznačené i já, zdá se mi to praktičtější, než na konci receptu. Někdy se stane, že sice postup čtu stokrát, ale něco zapomenu, přehlédnu a je pak zle:-)). Zemulgujeme vysokými otáčkami 4 min, poté ručně metličkou do zchládnutí. Přidáme fázi C a je hotovo.



Vidíte sami, že odstín nelze věrně zachytit, ale já jsem celkem světlá a krásně se rozetře. Není krycí, spíš sjednocuje, tudíž tento odstín můžou i bledule (vyzkoušeno). Případně dát méně pigmentové směsi nebo přidat OZ.  Zkusím ještě zítra natočit video, jak se roztírá, dnes se bohužel úplně nevyvedlo:-/

Doufám, že se Vám recept líbil a vyzkoušíte.

Mějte se hezky 😊


Komentáře

Oblíbené příspěvky