Deodorant v roll-onu

 Z tohoto receptu mám celkem radost, protože je to komplet moje dítě:-) A hned na poprvé se povedl a funguje velmi uspokojivě. Znamená to: normální provoz doma - jsem v suchu:-), cvičení - jsem zpocená, ALE NESMRDÍÍÍÍM:-). Mě to teda stačí:-) Dlouho jsem si dělala tuhý deo podle receptu Jany Bejčkové, fungoval skvěle, účinky jako tento, ALE na černém oblečení zanechával bílé skvrny, které se vypraly, takže spokojenost. Jenže jsem celkem líná žena a ne vždy mám úplně "hladké" podpaží...chápete co tím chci říct😄. Proto jsem už dlouho koketovala s myšlenkou si vyrobit deo bud do roll-onu nebo ve spreji.

Pak jsem objevila novou surovinu pro deodoranty. V informacích byla zmíněná velice slibná synergie s bambusovým pudrem, tak bylo rozhodnuto. Teď ještě, jak to vše splácat dohromady:-)) Divokou kartu dostal gélisucre. Vtipně jsem si našla EO co působí proti pocení, ale mé voňavkářské tendence nejsou valné, takže výsledný smrad je teda pecka:-( ale naštěstí ta vůně není nijak intenzivní a cítit na těle ve výsledku nejde.

Recept:
A:
2% gélisucre
0,4% xanthan guma
B:
5% bambusový pudr
20% šalvěj muškátová hydrolát
20% cypřiš hydrolát
41,6% demi voda
C:
5% antiperspirant complex
3% pentylen glycol green
1% EO dle volby 
1% senzicare

Postup: Fázi A a B jsem si připravila do dvou misek. B jsem poté vmíchala ručně metličkou do A. Pak přidala fázi C a je hotovo. Teda ne tak úplně:-( Bambusový pudr totiž je hodně zásaditý a pH hotového produktu bylo kolem 9!!! Takže pro účinnost konzervantu jsem ho stáhla kyselinou mléčnou na pH cca 5,5-6.

Testuju to už víc, jak 14  dní a už jsem psala v úvodu, že mi takto jak funguje naprosto vyhovuje. Dokonce nezanechává žádné skvrny na oblečení a zatím jsem si ani nevšimla nějakého podráždění kůže.

Pro ty, kdo nemají gélisucre, v českých eshopech se dá sehnat pod názvem sucragel, případně kontrolujte INCI. Ale příští dávku zkusím s nějakým klaickým emulgátorem, udělat lotion a zakomponovat antiperspirant complex a bambusový pudr do něj, případně zkusit i Lysofix, ten také poskytuje spíše tekuté emulze:-)

Tak snad jsem některé inspirovala k tvorbě deodorantu.

papaaa




Komentáře

Oblíbené příspěvky