Suchý šampon

 Receptů a postupů na suchý šampon je plný internet. Není to žádná složitost. 

V základu jen kukuřičný škrob, někdo používá bramborový, nebo kombinuje s arrowroot práškem, rýžovým pudrem, jíly atd. Já jich už pár vyzkoušela a naprosto si vystačím s kukuřičným škrobem (kupuji ve zlínském Bezobalu), rostlinnými pudry (kupuji zde, ale koupit se dají i v ČR v eshopech s nopoo/lowpoo věcmi) a kápnu EO.

Před svou selfmade érou jsem samozřejmě kupovala v drogerii, ale dost často mě po nich svědila hlava a navíc jsem pak řešila i otázku složení a odpadu. Takže domácí výroba byla jasná. Hlavně si za pár korun vyrobíte dostačující alternativu. 

Výhodu mají blondýny, protože nemusí řešit jestli jim světlý prášek bude vidět ve vlasech:-), ale můj suchý šampon používá i můj muž (má hnědé vlasy) a nemá s tím žádný problém.

Jak to vypadá před/po použití suchého šamponu jde vidět na mé staré fotce na Instagramu zde.

Dnes jsem dělala svou oblíbenou kombinaci - variaci na tento recept (poloviční množství jinak by se mi to nevlezlo do tříštivého mlýnku): 

84,9% kukuřičný škrob  42,5g 

15% pomerančový pudr 7,5g

0,1% eo šalvěj muškátová 2kp

Mixla jsem v tříštivém mlýnku (ano, ten na kávu), nebo stačí jen důkladně promíchat.


 

Pomocí široké nálevky (nebo lze udělat jednoduše z papíru), přenesu pudr do lahvičky.


Já používám od styling pudru, ale existují i přímo pumpy na pudr (třeba zde), ale dají se koupit i na Aliexpress. Stejně dobře poslouží i stará solnička, nebo kořenka s díravým víčkem.


A je hotovo!

A co vy používáte suchý šampon? Vyrábíte si? Jaký máte oblíbený recept? Budu ráda, když mi napíšete.

Mějte se hezky.😘


Komentáře

Oblíbené příspěvky