Krém na ruce



Chtěla jsem vyzkoušet nový emulgátor Heliofeel (koupíte zde ). Došel mi krém na ruce, takže volba byla jasná. Lipidní fázi jsem si stanovila na 35%. K tomu hydratační a zklidňující aktivní látky, protože mám ruce vysušené z ustavičného mytí a navíc trpím ekzémem. Od toho se odvíjel i výběr olejů.

 
A/35% lipidní fáze
4% heliofeel
5% sal máslo (můžete dát jakékoliv)
1% lanolin alhokol (lze dát i bezvodý)
5% caprylis
5% konopí v olivě
9% avokádový olej
5% ricinový olej
0,2% rozmarýn extrakt
1% rakytnik CO2 (přidat ve fázi C)

B/
0,1% dermofeel PA-3 2kp na 100g
34,9% demi voda
20% chrpa hydrolát
0,2% natrosol
1,8% pentylen glykol green

C/
2,5% cleomilk
3% panthenol
0,1% allantoin
1% senzicare (konzervant)
0,2% bisabolol 8kp/100g
1% EO mandarinka
 
Postup:

Všechny pomůcky a nářadí si vydezinfikujete vysokoprocentním etanolem. Fáze A a B odvážíme do misek a dáme do vodní lázně zahřát. Když už se tuky a emulgátor rozpustily, mixnu vodní fázi. Změřím si teploměrem zda obě fáze mají stejnou teplotu, vyndám z lázně a B naliju do A a 4 min. emulguji Blendií na vysoké otáčky. Občas zastavím a vyklepu bubliny. Poté do zchládnutí míchám ručně metličkou a vyklepávám bubliny. Jak emulze zchládne pod 40°, přidávám jednu po druhé složky fáze C. Každou vždy řádně vmíchám. Na závěr změřím pH. Zde vyšlo 5,5.

 Misku jsem přikryla a nechala přes noc. Ráno jsem promíchala a naplnila do kelímků, jelikož 100ml mám tak na 2 týdny mazání 😉. Emulze trochu dohoustla, ale opravdu jen trochu.

Emulze vyšla řidší, než jsem plánovala. Konzistence spíš na tělové mléko, takže příště plánuju přidat nějaký koemulgátor nebo vosk. Vůně je jemná spíš nevýrazná.

Krém se krásně roztírá, rychle vstřebává a zanechá ruce jemné. Já musím mazat víckrát, protože mám ruce fakt hodně suché a s prasklinami, takže mažu na etapy, aby se mi krém vždy vstřebal.

 
 
 
Mějte se hezky.


 

Komentáře

Oblíbené příspěvky