Sprchový olej

Počasí mě konečně donutilo si zase vyrobit sprchový olej. Normálně používám klasické ručně a doma vyrobené mýdlo, kterým mě zásobují holky, které ho vyrábějí:-). Ale chlad venku a suchý vzduch vytopených místností si žádá větší výživu pro pokožku, proto vždy na zimní období přesedlám z mýdla na sprchový olej. 

Není to žádná novinka, vyrábím si ho asi 4 roky. Zkoušela jsem všemožné recepty s coco-glukosidem nebo lecithinem, ale top výsledku jsem dosáhla až s emulgátorem polyglyceryl-4-oleate (kupuju zde ).

Použití je jednoduché rozmícháte v olejích a je hotovo:-)). Já vždy lehce zahřeju (kolem 45°), protože dřív se mi stávalo, že se mi to oddělilo a musela jsem protřepávat lahvičku před každým použitím.

Dávkuju 10%, do 100% doplním oleji (vždy přidávám i rozmarýnový extrakt a vitamín E proti oxidaci, i když u nás je spotřeba rychlá). Oleje si můžete zvolit jaké chcete, já dnes dala jojobu,konopí v olivě a slunečnici. EO ani vůni nedávám.

Recept:
10% polyglyceryl-4-oleate
89% olejů
0,4% rozmarýnový extrakt
0,6% vitamín E
 
 
 
Olej tvoří při styku s vodou mléčnou emulzi a po opláchnutí zanechává pokožku krásně vyživenou.
 
Je to takový multi- produkt. Troufám si tvrdit, že víc univerzální produkt jsem snad nevyrobila.

Když byli kluci mimina, dávala jsem jim ho do koupele, protože se mi neosvědčilo mazat je po koupeli olejem. Raději jsem ho v tého formě použila do vaničky a pak už jsem je nemusela mazat. Používala jsem ho i místo vlhčených ubrousků: nalíla jsem ho s demi vodou do lahvičky s rozprašovačem. Když bylo potřeba, nastříkala jsem ho na bambusovou separačku a vlhčák byl na světě:-). 

Kluci odrostli, ale olej je stále v kurzu. Lze ho použít jako odličovací olej (nepoužívám na oči, jen na pleť) a nebo mycí olej na intimní partie. Za sebe vřele doporučuju. Já ho budu dělat až do smrti, protože je to fakt super univerzální věc.

Vyrábíte ho někdo? Daří se Vám i s jiným emulgátorem? Máte jiné tipy na co vše lze použít? Budu ráda, když mi napíšete a podělíte se o svou zkušenost.

Mějte se krásně.😉
 

Komentáře

Oblíbené příspěvky