Oční krém

Koncem ledna jsem si vyrobila oční krém, nechtěla jsem hned sdílet recept, protože jsem se chtěla přesvědčit, zda bude stabilní a zda aktivka v něm použitá splní co slibuje. No pak jsem nečekaně skončila v únoru na fulltime v práci, a když už jsem doufala, jak si v březnu odfouknu, tak zavřeli školky a jsem zase full time máma, kuchařka, pračka a uklízečka:-) No co naplat!! Nejsem jediná:-)

Každopádně konečně jsem se dostala k tomu recept nasdílet, protože jsem ho poctivě 2x denně používala a již po měsíci byly viditelné změny. Hydratovanější oční okolí, jakoby rozzářené a mimické vrásky od smíchu se zjemnily. Za sebe velká spokojenost.

Do krému jsem dala jen jednu aktivku cílenou na oční okolí, aby věděla, že případné úspěchy lze připsat jí:-) Oleje jsem volila lehké, protože mé dřívější kombinace lipidní fáze, nebyli uplně pocitově ok a na pleti zůstával film a to mi nebylo úplně příjemné.

 


 


Recept:

A:

3% montanov L (koupíte zde)
1% cetyl alkohol
5% sal máslo
5% třtinový skvalan
5% silica mikro
0,2% stoppOx 

B:
20% demi voda
20% chrpa hydrolát
20% geranium bourbon hydrolát
0,1% PA- 30
0,2% natrosol
3% pentylen glycol green
 
C:
3% ovesný olej
3% třešňový olej
10% revitalift eyes (koupíte zde)
 
1% cosgard
0,5% 10% roztok L-argininu - úprava pH na 5,5
 
Postup: 
Klasická emulgace, dvě misky do vodní lázně, zahřívat na 75-80°. Natrosol s pentylenem si smíchám zvlášť bokem, ale pak přidám k fázi B. Asi to úplně nemusí být, ale pokaždé když jsem přidávala pentylen do vychládlého produktu, tak se mi emulze začala oddělovat. Samozřejmě mohla být chyba i jinde:-). Homogenizovala jsem Blendií cca 2-3 min, poté domíchala ručně metličkou. Po zchlazení na 40° jsem přidala fázi C a pak konzervant. Změřila jsem pH a upravila na pH 5,5, protože vím, že pH kolem 5 mě už na oční okolí nedělá dobře.  

Samozřejmě můžete použít i jiný emulgátor, ale je potřeba si upravit dávkování, a zjistit si, jaké struktury poskytuje s lipidní fází 20%. Volila jsem Montanov L, protože to byl jediný emulgátor, který mi zbyl po vánoční smršti doma. je přímo určený na lehké krémy a fluidy či lotiony s lipidní fází 20-25%. Na videu jsem se pokoušela zachytit, že je opravdu lehký.


Komentáře

Okomentovat

Oblíbené příspěvky