Leave-in sprej na vlasy

 


 K tomuto počinu, mě nakopla částečně Míša Suchá (tímto receptem) a částečně to, že mi došel můj kondicionér a zbytek tuhého kondicionéru se mi rozlámal na takové kousky, že už se nedá moc pohodlně použít. 

Nějak jsem se na to vrhla dřív, než jsem se stihla doptat, zda umí i vlasy rozčesat. No a jelikož jsem neměla všechny ingredience, abych udělala stejný recept (to by byla asi moje premiéra😂), tak jsem sprej doplnila o kationický emulgátor Stearamidopropyl dimethylamin (info a kde kupuju) a doplnila o želírovač Natrosol (neionický želírovač), protože Míša psala, že se jí sprej odděluje, a v informacích k Lysofixu, který se v receptu používá, doporučují, použít želírovač ke stabilizaci emulze.

Recept:

A: 
1,5%  stearamidopropyl dimethylamin 
0,5% kyselina mléčná
35,6% demi voda
(spolu do misky a dát do vodní lázně)
0,2% natrosol
20% heřmánek hydrolát
10% rozmarýn hydrolát
1% kolagen
3% phyto keratin
1,5% zářivý vlasový komplex
0,5% panthenol
0,2% aloe vera prášek 200:1
2% sodium PCA
(vše bokem smíchat a přidat ke směsi emulgátoru, kyseliny a vody, která zchládla na 40°)

B:
3% lysofix (mixnula jsem do fáze A pomocí Blendie)
 
C:
15% hemiskvalan
5% k-oleo 

D:
1% senzicare
asi 7kp kys mléčné na 100g na pH cca 5

Po 30-45min se začala však začal  oddělovat.
 

 No co naplat, před použitím protřepu a je to. 
 

Jinak nestříkám přímo na vlasy, ale stačí 2 stříkance do dlaně a stačí mi to na celou hlavu:-) (vlasy skoro na ramena). Kdybych stříkala na vlasy asi bych toho dala zbytečně moc😇.
 
Pokud se bojíte 20% olejů v bezoplachovém spreji, tak nemusíte, hemiskvalan má velmi rychlý průnik a vlasy nejsou pak mastné, ani na druhý den jsem nezaznamenala, že by se mi více mastily, než dřív.
 
Pokud byste někdo chtěl rozčesávací sprej, ale bez olejů, pak stačí 3% stearamidopropyl dimethylamin a 1% kyseliny mléčné to je základ, pak si už lehce dohážete nějaké aktivky, dle svých požadavků, nezapomenout na konzervant! Do 100% dopočítat hydroláty (a/nebo demi vodu) a máte hotovo.

Mějte se papa🙋





Komentáře

  1. Janinko, mám podobný rozcesavac😊. Jen nezahustuji zahustovadlem.Jelikoz už, jak jsem ti psala na přírodku, tak kationicky tenzid a anionicke zahušťovadlo by se neměli kombinovat, ruší se jejich účelnost... V produktu mám menší procento olejů, tak dávám je špetku lysolecithinu...Jinak jsem s tím velice spokojena😊👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já čerpala info o natrosolu zde, proto jsem ho použila. To o tom účinku vím. Adéla zde píše, cituji:Dalším, velice efektivním želírovačem je Natrosol 250 HX (INCI: Hydroxyethyl Cellulose), neionický hydrokoloid na bázi rostlinné celulózy, jehož výhodou je jednak velikost molekuly zabraňující pronikání do pokožky, jednak na pokožce nevytváří film a navíc není náchylný k mikrobiologické nestabilitě v takové míře, jako tomu je u gum. Takze pokud je neionicka tak jsem si myslela že ji použít mohu, protože jsem si vyložila že neionicka je neutrální:-( a tam asi mělo být anionicka??

      Vymazat
    2. I Heike má na olionatura že je neionicky:-( tak jsem zmatená z toho názvosloví...pokud nemá iont tak nemůže být anionicky ne??? Prosím vysvětlíš mi jak to tedy je? Dopisů pak k receptu... děkuji

      Vymazat
  2. Jani, já taky čtu u Adel, tak je možné, že bych to zblblá i já...? Psala jsem anionicke a ty máš neionicke...nejsem chemik, ale jdu hledat...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano jak píšu měla jsem za to ze neionicky= neutrální, jakože ne-ion = žádný ion:-)) ale já z chemie také neprospívala:-)) ale žila jsem v domnění že pokud by byl anionicky bylo by napsané že je anionicky, u gum to tak Adél napsané má tak proč by to zde nenapsala?

      Vymazat
    2. A Heike má v originále v němčině u Natrosolu " Nichtionish" a třeba u anionickeho xanthanu má "anionisch" takze stále ní vychází ze jsem uvažovala správně, navíc rozcesavaci funkce funguje tak asi kdyby se vyrušily tak to nebude rozcesavat?? No už jsem se asi zamotala každopádně z toho co jsem četla si myslím že je to asi ok, tak napiš co jsi zjistila🤗🤗

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky